Svar till: hej hopp på nya siten
Published by Björn Ek on
› Forum › Allmänt › hej hopp på nya siten › Svar till: hej hopp på nya siten
Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 23:41
Inlägg av Admin (Björn Ek) på 2014-01-12 21:54
Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 20:42
De flesta av felen är sådana saker som betatestning borde ha funnit.
Att göra det här för 200 kkr och sedan sköta allt innehåll och konfiguration på tre personer på deras lediga tid när dessa tre dessutom alla är tungt involverade i andra roller i klubben gör att jag lugnt kan säga att: Nej, om vi skulle ha hanterat alla fel under beta-test så hade vi fått vänta ett år till och det hade inte varit en bra idé. Sannolikt hade det inneburit att vi inte kommit i mål. Det är stor skillnad på kommersiella IT-projekt som jag jobbat med i tretton år och det här.
Det är jag fullt medveten om och har inte påstått något annat. Jag trodde ju att det bjöds ett antal testpiloter och det var det jag menade att de skulle hittat de stora felen men urvalet var kanske inte tillräckligt brett?
Det är ingen kritik, bara ett konstaterande. Personligen ser jag inga problem med barnsjukdomarna, jag är van med dem både som programmerare och webutvecklare.
Hej Thomas! Det var inte meningen att låta grinig! Jag passade på att svara på en massa frågor på en gång där! Vi har verkligen en rejäl mängd småfel, vi hoppas stora delar av dem ska vara borta när vår duktiga leverantör fått nån vecka eller två på sig att slå ihjäl de små gynnarna!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.