Svar till: Vad har jag gjort för min Alfa idag?
Published by Kenneth Larsson on
› Forum › Allmänt › Vad har jag gjort för min Alfa idag? › Svar till: Vad har jag gjort för min Alfa idag?
Inlägg av Sune Karlsson på 2014-05-20 23:12
Inlägg av Sune Karlsson på 2014-05-18 11:57
Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-05-18 09:56
Sune, du har koll på att det inte är vatten som kommer från A/C’n istället för att dräneras ut i omvärlden? Det kan vara ev vara fullt med löv nånstans som gör att vattnet tar fel väg…!Kan mycket väl vara så! Var letar jag efter dräneringen till ACn?
Christer Borg: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa…he-ac.html
Tror jag hittat den. Tittar man upp bakom växellådan/diffen finns det något som närmast liknar en spygatt under behållaren för servooljan än dom sugrörsliknande slangar det visades i filmklippet från alfaowner. Krävs nog rätt mycket löv och skit för att den ska sätta igen sig.
En annan fråga dök upp: Hur kommer man åt oljestickan till växellådan? Jag fixar det inte underifrån trots att jag har små händer. Plocka bort grejer tills man kommer åt den ovanifrån?
Sune, min erfarenhet är tyvärr att löven ligger i fågelbadet och täpper till däruppe och inte så mycket i slangen. Det är då du får översvämmning in i bilen via kupevärmen. Eller har du hittat nån annan anledning att bilen blir full i vatten?