Svar till: Betala medlemsavgiften
Published by Övergivna Forumposter on
› Forum › Allmänt › Betala medlemsavgiften › Svar till: Betala medlemsavgiften
Hej alla ni som haft problem. Det kan förstås alltid vara förvirrande och ta ett tag innan man hittar på ett helt nytt ställe, men vi har verkligen försökt att göra allt vi kan för att det ska vara tydligt och att man ska kunna hitta rätt för att registrera sig och betala medlemsavgiften. Vi vill verkligen inte tappa några medlemmar, vare sig datorvana eller datorovana. Vi vill behålla er allihop! Jag stoppar in lite skärmdumpar här nedan så kanske det kan hjälpa till att förklara hur vi tänkt att man kan göra.
När du öppnar sidan ser du det här:
Där hittar du “Registrera” högst upp och rutan “Befintliga medlemmar se hit” med länken “Gå till registrering för CAR-medlemmar” direkt under bildspelet.
Om du klickar på “Registrera” kommer du att se det här:
Som medlem klickar du på länken “Gå till registrering för CAR-medlemmar”
Vare sig du har klickat på “Gå till registrering för CAR-medlemmar” från första sidan eller från “Registrera” så kommer du nu att komma till en sida som ser ut så här:
Efter att du fyllt i ditt medlemsnummer (som finns i adressfältet till alla KB) och går du vidare och fyller i alla dina personuppgifter.
Därefter borde du hamna på en sida som ser ut så här:
I det här läget borde du skickas direkt till PayPal för att utföra betalningen om du klickar på knappen “Betala medlemskap”.
Du kan också läsa den här sidan (som försvinner efter att du har betalat ditt medlemskap) genom att gå till “Klubbinfo” i menyn och välja “Bli medlem i CAR”. Den menyraden ser ut så här:
Du som väljer att avvakta med betalningen till ett senare tillfälle betalar ditt medlemskap genom att gå till “Jag & AR” i menyn, välj “Om mig” och klicka på knappen “Redigera profil”. Det ser ut så här:
När du har gjort det väljer du fliken “Hantera tjänster” längst till höger och där kan du välja att “prenumerera” på medlemskap (resp. CARChallenge om du ska köra vår tävlingsserie i år). Det ser ut så här:
Jag hoppas att det här kan vara till hjälp för de som inte hittat rätt. I “Forum” under kategorin “Felrapportering” finns det också en tråd om “Betala medlemskap” där man kan hitta tips eller anmäla att man har stött på problem.
Vänligen, Charlotte