Svar till: Mitt andra motorhaveri i norr…
Published by Kjell Helgesson on
› Forum › Allmänt › Mitt andra motorhaveri i norr… › Svar till: Mitt andra motorhaveri i norr…
Inlägg av Marcus Helgesson på 2014-01-19 17:46
Så havererade Giulettan i Skellefteå med oljeläckage igår. Bara minus 20 och lugn körning.
Med 156an kom jag nästan till Umeå förra gången, Giuliettan stannade 7 mil tidigare. Alfaförsäkringen funkade bra med bärjare o hyrbil. Bärjaren körde bara 25mil till närmaste Alfa-verkstad!
O sen blev det Volvo till Stockholm. Nån som känner till Magnus Bil i ÖVik, där står bilen nu?
Finns det någon i klubben med Giulietta som kör norröver, klarar bilen kylan? Förutom oljeläckage så håller jag på att frysa fötterna av mig!
Ja, då var det dags igen!
Fick nyss telefon från sonen min att nu är det dags igen…..Nu står han i Piteå med samma bekymmer…..Bedrövligt att inte en modern bil går at köra i normal Norrlandskyla. Servad enligt konstens regler, den s.k. “oljefällan” demonterad och rengjord av Powercar för kort tid sedan, just för att förhindra nytt problem. Den här verkstan kan verkligen Alfa Romeo så det måste vara konstruktionsfel. Märkligt att man inte upptäcker sådana här problem i de vintertester som görs! Bilarna ska ju vara anpassade till “Cold climate”…….men det uttrycket verkar inte ha någon innebörd, eller? Att det dessutom saknas Alfa service i stort sett i hela norra Sverige (med något undantag) gör ju saken inte bättre. Törs man köra Alfa norr om Gävle????? Jag börjar bli tveksam!
Kjell H -även jag Giuliettaägare-
![]()
alfapojken