Svar till: Ljudbygge – Alfa Romeo 156

Published by Daniel Felton on

Forum Allmänt Ljudbygge – Alfa Romeo 156 Svar till: Ljudbygge – Alfa Romeo 156

Daniel Felton
Deltagare

Björn, jag har inte ens några “lock” på min hatthylla… så jag har tänkt att såga ut 2 st hål och sedan stadga undertill att fästa 6×9:orna i. Min bil kommer för övrigt från Danmark och har t ex inte något armstöd heller som många svensksålda 156:or är försedda med.

Tur att jag inte har något slutsteg än då. Jag får väl ta och byta ut kablarna om jag bygger ut ljudet, i framtiden istället.

Vad gäller “space saver-låda” som Pioneer kallar det, är jag fortfarande sugen på att köpa en när ekonomin tillåter. Jag tror att de kanske kan vara så bra att det är något som många ljudbyggare underskattat, eller förhoppningsvis så uppfyller de mina förväntningar.

Jag är ute efter samma ljuduppbyggnad som du skulle jag tro. För mig är rent och tydligt ljud viktigt, det ska kunna gå att urskilja alla register och samtliga instrument som spelas. Som en bra LIVE-konsert skulle man kunna säga.

Du får jättegärna lägga upp bilder på ditt bygge Björn. Det är säkert andra än jag som är intresserade.

Kul bild Joel, men mitt bagage ska kunna användas fullt ut… med andra ord ingenting där, ifall jag vill åka på semester och inte åka med packningen i knät.

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."