Svar till: Pinsamt!

Published by Annie Kärävä on

Forum Allmänt Pinsamt! Svar till: Pinsamt!

Annie Kärävä
Deltagare

Plats Västerås Sigmaparkerings garage. 

Sent 80 tal hade jag en VW buss från -57. Hade haft bilen i två år och kört den in i ett 5 vånings parkeringsgarage otaliga gånger.

En gång gick det helt galet….  Jag körde in som vanligt kom till tredjevåningen sökandes en ledig p-plats tittade och letade råkade jag denna gång ta en sväng lite snävt och bom! Det tog tvär stopp! Fattade ingenting hade ju kört samma sväng många gånger tidigare. Hoppade ut ur bussen (19 år kort-kort kjol och höga klackar naturligt vis) såg till min fasa att takräcket som satt på bussen kilat sig emot betongtaket i garaget.  Samtidigt bygger kön upp bakom mig (endast en väg upp!) i panik öppnar jag bakdörrarna på bussen ställer mig på stötfångaren och rycker med allt jag har i takräcket med träribbor ((mycket kort-kort kjol) ). Takräcket sitter i dropplisten som sakta men säkert rätas ut och släpper den tillplattade takräcket. Jag hör bilar börja tuta från alla våningarna och känner mig något stressad, Bom kommer takräcket loss och jag flyger bakåt snabbt upp på fötterna (kändes som flera minuter) och slänger in takräcket, träribbor som ligger utspridda runt bussen bak i bussen.  Vinkar glatt till bilarna bakom, slänger mig i bussen och kör vidare upp till tak våningen och parkerar.. Jag tog lokal bussen hem och bad en god vän hämta bussen från parkerings huset, pinsamt ja mycket.

Tack gode gud att det inte fanns telefoner med kamera..

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/