Svar till: Pinsamt!
Published by Fredrik Assarsson on
Underbar tråd!
Jag kan helt och hållet relatera till motorvärmarkabelincidenten – det är ingen som helst konst att glömma den efter tex ett lång nattskift. Jag hann köra halvvägs hem funderandes över varför framvagnen lät så illa. Stannadr på en mack och kunde pinsamt fiska fram motorvärmarkabeln från lååångt under bilen!
Folkabusshistorien är ju hysterisk också
Jag hade en sväng tagit lver moffas gamla saab 99 som hade något svajjande tankmätare. En vacker dag gled jag glad i hågen genom stan med bilen full av vänner. Detta var under universitetsriden då man givetvis tankade ca två matskedar åt gången för att logiken sa att det var “billigare”.
Jag hinner precis fram till ett rödljus när bilen dör – soppatorsk! Tänker lite snabbt att jag lägger mig i vänster fil istället och förklaar för mina vänner att dom kanske måstr knuffa.
Rött ljus.
Grönt ljus.
Vridet om nyckeln, motorn hostar igång, gasrn i botten, dumpar kopplingen och bilen vrålar (njaa) iväg i tre-fyra meter innan ångorna från tanken är tvärslut.
Som tur är var det nerförsbacke sedan hela vägen till macken mitt inne i centrala östersund så vi gled fem glada fatiga studenter totalt ljudlöst genom centrum in på macken till en ledig plats vid pumpen och kunde ännu en gång fylla på två matskedar bensin. Slutet gott allting gott
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser