Svar till: Alfas framtid presenteras 6 maj
Published by Michael Laajanen on
› Forum › Allmänt › Alfas framtid presenteras 6 maj › Svar till: Alfas framtid presenteras 6 maj
Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-05-08 20:19
Det är nästan så att jag får för mig att det finns en viss risk för att man siktar snäppet för högt. 4C är i mina ögon lite “over the top” för Alfa Romeo, det jag vill se i sportbilsväg är t.ex en BRZ/GT86-liknade ny GTV & Spider med en, för biltypen, rimlig prislapp. & gärna ett utvecklat QV eller GTA-koncept för lite häftigare varianter. BabyFerraris och Maseratikloner är inte nåt Alfa Romeo behöver vara för min del iallafall.
Dom måste nog spänna bågen skithårt för att lyckas. Den marknad som framförallt kan lyfta Alfa är Kina sedan USA men Kina är lättast och där får det och ska kosta. Säljer man in Alfa med sin historia tydligt med mycket italienska accessories så kommer man att sälja bra där det är jag helt övertygad om. Italiensk mat har börjat komma där, F1 har börjat dra folk där så det är på G, de som idag är 15-20 är dom som kommer att gilla det utländska mycket mer än tidigare generationer.
I USA likväl som i Europa har man ett dåligt kvalitetsrykte att kämpa emot men det har man inte i Kina för där har Alfa aldrig funnits egentligen.
Misstänker också att det måste komma elbilar från Alfa mycket snart, ska man gå till sitt DNA som heter utveckling innovationer design så duger inte bensin motorer länge till tyvärr Vi får hoppas att morgondagens kineser inte vill ha lika mycket bling-bling som dagens
Michael Laajanen