Svar till: Vad hade jag tänkt att göra för min alfa idag?
Published by Mats Forssén on
› Forum › Allmänt › Vad hade jag tänkt att göra för min alfa idag? › Svar till: Vad hade jag tänkt att göra för min alfa idag?
Inlägg av Björn Ek på 2014-05-09 19:38
Inlägg av Mats Forssén på 2014-05-09 18:01
Inlägg av Björn Ek på 2014-05-09 17:43
Jag hade tänkt lasta den lilla gula för Gelleråsen men den vibrerade sönder kopplingen igen så jag tar en bärs och en entrecote med hunden istället…
Trist!
Är det delar eller motivation som behövs mest?Vill minnas att jag sparade den gamla kopplingen som satt i TSen när jag bytte låda förra sommaren och den funkade utan problem innan bytet. Jag hade fått med en ny koppling med lådan så jag bytte i alla fall. Om det är intressant och det hjälper dig att komma till Gelleråsen så går jag ut i garaget och rotar runt och se om den verkligen blev kvar. Kostar gratis för dig isåfall såklart
Det är absolut intressant! Tror TS-kopplingarna är lite kraftigare än Alfetta-kopplingen jag kör nu och risken finns att den behöver bytas. Gelleråsen hinner jag däremot inte.
Det är lite motivationsbrist parat med att det behövs lite avancerad felsökning för att förstå varför bilen äter kopplingskåpor… Så jag lämnade henne hos Christos för felsökning. Men tänkte leverera lite reservdelar i veckan.
Ok, då ska jag kolla i garaget… men eftersom Gelleråsen ändå är kört för dig så går jag inte ut ikväll och rotar.