Svar till: To KB or not to KB

Published by Håkan Andersson on

Forum Allmänt To KB or not to KB Svar till: To KB or not to KB

Håkan Andersson
Deltagare

Jag blir så ledsen varje gång denna fråga tas upp.

Klöverbladet i sin nuvarande form är omistligt för klubben. Magasin i pappersform är inte otidsenligt. Det kan man t.ex. se i närmaste livsmedelsbutik. Sortimentet varierar men det brukar vara mycket att välja på. ICA är ingen välgörenhetsinrättning utan säljer magasin på rent komersiell grund. Skulle gissa att runt 1000 av medlemmarna skulle förvinna med magasinet om det lades ner.

Däremot har jag ett antal gånger fört fram att en PDF-upplaga skulle finnas parallellt eftersom vi dels har ett antal medlemmar som kostar orimligt mycket i distribution (bosatta utomlands) dels har ett antal medlemmar som skulle föredra tidningen digitalt. Ett bra exempel på detta förhållningssätt är DN som har både papper, PDF och web.

Kanske någon fräsch kraft bland Klöverbladets kritiker skulle kunna starta en pod?? Skulle vara kul! Själv är jag för lat…. Klubbens “dödgrävare” som ifrågasätter nuvarande mycket uppskattade verksamhet kan väl komma med förbättringsförslag istället för att tala om vad vi ska dra in på. Vi är väldigt många som vill ha ett magasin (gärna månadsvis) att läsa och banmöten att rasta våra vardagsbilar och race-projekt på.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.