Svar till: To KB or not to KB
Published by Fredrik Assarsson on
› Forum › Allmänt › To KB or not to KB › Svar till: To KB or not to KB
Som snart betalande medlem har jag länge tyckt att tidningen är en stor del till varför jag skulle vilja gå med. En stor bonus jämfört med att “bara” läsa på nätet som inte får min stång att resa sig direkt.. Men för att få klubben att sprida informationen om vilket fint jobb som läggs ner på tidningen så är jag väldigt nyfiken på följande saker:
Vilka delmoment består skapandet av varje nummer av Klöverbladet av? Jag tror att flera skulle få en uppskattning för tidningen om de visste vad för engagemang som lades på varje nummer – Kanske något att ta upp i en trevlig artikel – Tidningens skapande från medlem till medlem? Varifrån kommer texten? Vem gör layouten? Vem tillfrågas att skriva – är det upp till alla medlemmar att vilja dela med sig av garagehistorier och dumma upptåg? Vem korrekturläser och säger vad som får finnsa med och inte? Vem skickar till press och var och hur?
Jag vet att för min del skulle det vara kul med lite insikt i hur en så stor process som en klubbtidning har drivits så pass att dne har blivit en “del” av klubben och anses som många medlemmar som en orubblig del – Detta är ju bara kul att påvisa och att stolt visa upp!
Kanske att delmomenten för att skapa tidningen (som för övrigt måste vara rätt tidskrävande) skulle kunna fördelas för att det ska vara mindre jobb för som jag förstått den enda som sysslar med den?
Jag kan inte säga att jag idag har tiden att sätta mig ner och hjälpa till med tidningen om hjälp skulle behövas eftersom det kan finnas div. ting ivägen som eventuell flytt, ny ort, nytt arbete och allt vad det innebär men på sikt har jag ett intresse för tidningsformatet, skrivandets konst och målande bilder som beskriver härliga situationer som får en att drömma.
Kanske jag har tid att hjälpa till om ett halvår, kanske om ett år?
Kanske någon annan får en nytändning om man får insikt i vad som kan hjälpas till med och hur kul det kan vara att göra Klöverbladet och knyta samman medlemmar från Trelleborg till Treriksröset?
mvh
/Fredrik som laddar för att bli betalande medlem och dela med mig en smula till klubben trots att jag har 60mil från det mesta som händer i klubbväg och inte kör bana.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser