Svar till: To KB or not to KB

Published by Dennis Mollberg on

Forum Allmänt To KB or not to KB Svar till: To KB or not to KB

Dennis Mollberg
Deltagare

Det kan tyckas lite lustigt att det är en stor majoritet av medlemmarna som inte är med på några träffar men sanningen är att det finns många riktigt inbitna alfistis därute som inte skulle drömma om att åka bana och kanske är lite för blyga/ososiala för att åka på en träff men ändå vill vara medlemmar och troligen uppskattar tidningen och hemsidan väldigt mycket, på de flesta forum finns det massor av reggade medlemmar som aldrig skrivit en rad.

Skulle det vara dyrt att skicka med en enkät i KB med gratis porto och på så sätt få in info om vad medlemmarna är mest intresserade av att lägga pengar på?

KB måste ju vara produkten av träffarna, kan man bara få artiklar från alla aktiviteter, racerapporter från challenge och styrelsemöten så är ju hälften vunnet. Om man dessutom slänger in lite mat, resor och annat med italientema(som jag tycker är kul) så har man nästan en hel tidning. Sen finns ju rapporter från generalagenten och fiatgruppen och lite tekniska artiklar att skriva.

Kan vi bara få folk att skriva om detta så är vi en god bit på väg, själv kan jag bidra med en del tekniskt men då jag är mitt i livet med småbarn och hus så kan jag bara skriva sporadiskt och träffar har jag inte hunnit åka på så många.

Själv tycker jag att banmötena är jätteviktiga, även om det inte är många medlemmar som kör challenge så är det många som drömmer om det, läser om det och lär sig och sedan trimmar och moddar sina egna bilar. Banmötena driver på utvecklingen och kunskapen i alfakretsar och ger material till KB.

Banmötena var en stor anledning till att jag gick över till alfa eftersom i klubben jag var med i innan så sjönk nivån för lågt på banmötena och utan banmötena så skulle jag gå ur klubben trots att jag inte kört på bana på ett par år, att bara titta på blank lack är jag inte intresserad av.

Hoppas på en ljus framtid för både KB och banmötena!