Svar till: GTV 916 fas1 eller fas2
Published by Kenneth Larsson on
› Forum › Allmänt › GTV 916 fas1 eller fas2 › Svar till: GTV 916 fas1 eller fas2
Jag har både en Spider och en GTV av 916 Serien. Tycker att GTV’n är en kul och toppenfräck busbil . Jag gillar verkligen stylingen och karossformen.
Spidern tycker jag är mkt mera en glidarbil och jag personligen busar inte på så mkt med en spider. Min knirkar och gnekar lite i plastpanelerna – men jag tror inte det är nåt speciellt med Alfa – många kompisar som åker cab har liknande upplevelser så jag tror det är så. Såvida inte bilen har en klassisk ram.
Därför tror jag spidrarna är mkt mera försiktigt körda – dessutom vill ju få människor åka vinterkörning med en bil med tygtak så den utsätts för mindre av salt och elände.
Men båda bilarna ger samma körkänsla och åkglädje. Tycker bilen ger mkt körkänsla och körglädje. Dessutom blir jag glad när jag ser den!. Okomplicerad och inte för jäkla trång att meka med är mina då det är båda 2,0 TS – Ingen av bilarna är rostig och ser mkt bra ut undertill. Men bagagen är ett skämt ! 2 pers med små mjuka väskor funkar – och då får man ta bort nödreservhjulet!