Svar till: Bränsleförbrukning och körstil 156 V6

Published by Daniel Briander on

Forum Allmänt Bränsleförbrukning och körstil 156 V6 Svar till: Bränsleförbrukning och körstil 156 V6

#12743
Daniel Briander
Deltagare

    Spännande läsning av er och framförallt den kollen trådskaparen har haft på sitt körande. Jag har bara haft min 156 V6 i två månader om ens det ännu och som alltid med nyhetens behag så har det gasats och körts mer än nödvändigt, om man kan uttrycka sig så. När jag bytte från 2.0TS så räknade jag in en dyrare bränslekostnad, och det kanske det är också, men min samlade bild utan några som helst siffror är att jag upplever att den här bilen inte drar något mer än min gamla. Kanske hade jag för stora farhågor om bränsleförbrukning än jag borde ha haft men jag är väldigt nöjd.

    Jag rullar på 205/55-16 och använder också sexan så mycket det bara går, och då kör jag mest stadskörning med min bil, i omkörning och påfarter så får motorn jobba och inte bara för att uppnå målet. Att byta upp sig från 2.0TS till V6 är bland det bästa jag gjort, jag förstår verkligen varför den här motorn är så hyllad, att köpa en bil med TS i igen känns avlägset nu.