Svar till: Det blev en jättesilvrig!

Published by Mattias Filander on

Forum Allmänt Det blev en jättesilvrig! Svar till: Det blev en jättesilvrig!

Mattias Filander
Deltagare

Inlägg av Claes-Peter Lindner på 2014-06-30 21:50

Diskussionen om balansen mellan form och funktion är intressant.

I mina trakter stöter man ofta på kärror, mest BMW…, grymt sänkta med 20-21 tums fälgar och knappt nåra däck alls. Dom kryper fram. Är knappt körbara. Men jag fattar ju att dessa bilar sänder nån form av signaler som ägaren är ute efter. Och även om man inte riktigt fattar vad det handlar om så får man väl ha respekt för andras intressen och preferenser, antar jag. Med en Alfa blir det än mer delikat eftersom köregenskaper och kommunikation med föraren ligger i konstruktionens  och märkets DNA på ett annat sätt. Påverkas dessa egenskaper allt för mycket av stylingen är det trist.

Tycker jag.

Jag hör vad du säger. Och för mig ligger den övre gränsen vid 19. Hade den bredvid en kompis nya Passat och trodde han hade 18 tum, men det visade sig att han hade 17, exakt samma dimension som jag. Men Giuliettans hjulhus är stora, och lurade oss båda. Jag har även möjlighet att  välja däckdimension så jag behåller mer gummi, inom +-5% förstås.Just nu är bilen inte så låg som det kanske ser ut på bilderna på gräset. Jag ha rätt aggressiva fartgupp utanför min bostad och dom är absolut inga problem. Jag är absolut ute efter en körbar bil i alla lägen.Hade 18 original på min förra GT 3.2 och dom fick hänga med när det sen blev en 147:a i några år. Passade bra på den med, men Giuliettan är rymligare i hjulhusen som sagt.

Oo=v=oO