Svar till: GTV6 GP -85 på Gotland?
Published by Mats Forssén on
› Forum › Allmänt › GTV6 GP -85 på Gotland? › Svar till: GTV6 GP -85 på Gotland?
Inlägg av Lars Narvselius på 2014-07-03 09:01
Ayhan, det där tvivlar jag på. Stripen ser inte rätt ut, och avsaknaden av märken efter gummispoilern visar att bilen varit renoverad. Fälgarna kan ju ha försvunnit på olika sätt – 85:ans var inte alltför roliga enligt min mening. Det ser mer ut som en vanligt GTV6:a där man fixat GP-paket i efterhand. Inte en dålig bil för det, men…
Mjae, är lite skeptisk.
Be om ett scannat registreringsbevis innan du åker dit – står det inte “Grand Prix” så är det inte en original.
Man kan kolla i Transportstyrelsens app och se att det står ALFA ROMEO GTV6 2.5 GP som fabrikat på denna bil vilket pekar på att det är en GP (även om Transportstyrelsens info varit fel förr…). Där står även MRÖD som färg så det kan vara originalfärg.
Att fälgarna inte är original kan stärka tron att det är en äkta GP eftersom de (eller i varje fall många av dem) levererades med TRX-fälgar.
Dvs som var mm-baserade vad det gäller diametern inte tum vilket gör att det är svindyra däck till dem. Därför har många valt att köpa nya fälgar och däck istället för mindre kostnad av vad bara nya TRX-däck hade kostat.
Trots detta var jag också skeptisk till att det inte är en äkta GP och Googlade för att se bild på GP-spoilern och det verkar finnas rätt många GP utan spoiler vilket får mig att tro att inte alla hade denna från början.
Å andra sidan så ska väl ett GP-kit innehålla stora “dimljus” fram vilket denna inte har.
För mig spelar det ingen roll om det är en GP eller inte, det viktiga är skicket på bilen.
Är den så fin som den ser ut på bilderna verkar det väldigt prisvärt.