Svar till: Importera 159 3.2 jts.

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Importera 159 3.2 jts. Svar till: Importera 159 3.2 jts.

#13029
Magnus Berg
Deltagare

    170kg tror jag inte stämmer. Vore intressant att veta var du läst det. 

    Breran och spider bantades med 85kg iom faceliften (plus ytterligare 65kg lättare om man har 2wd istället för 4wd). Så totalt 150kg. 

    159 har jag för mig bantades betydligt mindre än Brera. En siffra som poppar upp i bakhuvudet är 30 eller 35kg, men det är som sagt bara ett vagt minne från när jag kollade upp detta för några år sedan. Går ju att kolla transportstyrelsen om du har reg.nr. på en facelift och en pre facelift. Har man sen 2wd så skulle det ge ca 100kg lättare bil.

    Kan även nämna att 2wd på dessa är klippstabil. Inte det minsta orolig när man klämmer på. Drar dessutom betydligt mindre soppa än 4wd om man bryr sig om det. Jag snittar runt 1,15 blandad körning i storstad med min Brera medans jag tror 4wd ligger runt 1,3-1,35. Men den är säkerligen riktigt fin även med 4wd. 

    De är en riktigt schysst bil och när jag tvingas byta bil (gissningsvis ganska snart då det klagas mer och mer på det trånga baksätet) blir det även för mig att leta 159 v6 facelift.

    Vita 159or är läckra tycker jag. Men den är å andra sidan läcker i alla färger:-) En nackdel kan vara att en del av de 159or med ickemetallic har bristfällig kvalité på lacken. Väldigt känsliga för stenskott och i flera fall har färgen släppt från stötfångare samt bak och framskärmar. Verkar dock inte gälla alla så be om att få många bilder på bilen så du kan granska bl.a. dessa områden.

    Lycka till!