Svar till: Alfa gtv, den här blir det nog

Published by Anders Petrini on

Forum Allmänt Alfa gtv, den här blir det nog Svar till: Alfa gtv, den här blir det nog

Anders Petrini
Deltagare
  •  då har man kört hem bilen ifrån Stockholm. Jag blev påmind om  varför jag inte gärna åker till Stockholm, va bilar, tyvärr hamnade jag nog i de värsta köerna.  Lämnade Frank, som förre ägaren heter,  ca 16:30 och passerade Södertälje 18:30, då hade jag stannat och tankat, både mig och bilen i tjugo minuter. Jaja nog med gnäll nu.  Frank mötte upp mig vid stationen och vi tog oss med bil hem till hans garage.  Exakt när jag bestämde mig vet jag inte riktigt, om det var redan när jag såg henne,  men jag vet att när motorn startades,  så var det kört.  Så länge det inte var något allvarligt fel, så skulle vi åka hem till Jönköping tillsammans.  Visst det finns några småsaker som behöver fixas till, men det rör sig om växelspaksknopp som sitter löst, rutan till förardörren funkar inte,  huven kan behöva en omlack, annars känns det toppen. Det  bästa med bilen,, ljudet, ljudet och ljudet fantastiskt vad underbart det låter. Efter att lomhörd kommit hem, så satt yngste sonen utanför och väntade, så jag sträckte på mig och så tog vi en sväng på stan. Idag blir det kinnekulle, får väl se om vi syns där. 

916 gtv 30 24v