Svar till: körglädje?
Published by Crister Borg on
› Forum › Allmänt › körglädje? › Svar till: körglädje?
Gissa vad jag ska skriva… Jag listar de Alfor jag kört i tidsordning:
116 GTV – första Alfan, som fick Exotronfjädrar och GTV6 stavar mm. Nu minns jag den som trång och bullrig (“manligt” 3″ avgas…) men riktigt bra väghållning men slö.
33 sportswagon 4×4 – “praktisk” bil som slog alla vid röljusen med slitna A008or vintertid. Men inte när man skulle bromsa vid nästa…
155 2.0 TS 16v wb – absolut mitt val av bil! Kvick i styrning och chassi! Min va sänkt och uppstyvad och bara så, så underbar…!
155 2,5 v6 wb – se ovan och sen ljudet på det! Hittills min favvo! Saknar WUXen som dog rostdöden…
75 TS – var jag bara tvungen att ha efter minnen av “Stråhles” gråa. Då vi åkte i hans hade vi roligare än jag hade i mina… Kan fortfarande få habegär efter en Evo.
156 JTS sportswagon – jag hade väl kanske otur, men aaaldrig mer en JTS. Soppatörstig och jag fick den aldrig att gå som den skulle. Går fetbort.
156 2,5 v6 sportswagon – älskar motorkaraktären och ljudet, men…
Så jag hoppas att en 155 q4a är den perfekta bilen för mej! Annars får jag leta 155 2.0 TS… Just ja. Grabben ska ju snart ta körkort, han fyller ju 16 om 2 år. Man kanske skulle köpa en bil för att övningsköra i…
elCrillo Kalmar