Svar till: Akut Bilköps hjälp 166:a V6 2.5

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Akut Bilköps hjälp 166:a V6 2.5 Svar till: Akut Bilköps hjälp 166:a V6 2.5

Hej Alfister

Tack för alla info och intresse för att hälla mig på kort varsel. Tusen Tack.

Det blev tyvärr inge affär, då det han berätta inte stämde överens med på bilderna samt det vi pratade i telefon med. Bilden han gav mig och han påpekade starkt att den fin både på insida och utsidan och det typ bara kolla på den sen köpa den sen åka ner till GBG .

Men så glömde han att berätta sanningen om Bussningarna bak som lät att Airbag lampan lyser

(han tejapt det med el tejp så jag inte skulle se den Tack Du som påpekade till mig att kolla extra noga på intrumentpanelen när jag startar bilen osv) och några andra saker.Ne men det blev riktigt fiasko. 

Tips till alla som är intresserade av bilen.

Motor, växellåda,Koppling,drivliva samt hur den beter sig på vägen samt vid kurvor vid lite högre belastning är väldig fin och känns väldig bra men va bered på lägga ut en hel söndag med städa den bilen och fräscha upp den för den samt i motorrummet. Min 164 från 89 såg t bättre ut i både motor rum samt i insida. Sen behöver man bytta en 1 eller eventuellt 2 bussningar då det låter när man köra samt byta en fönsterhiss eventuellt 2. Airbag lampan lyser. Fläkthuset sitter löst. En nyckel finns endast( den röda orginala) fast den gick 2 delar när jag startade bilen den 3 gången. Det finns ingen navigator samt inte Farthållare på modellen.. Sättare va fina för sin ålder. Bensin visaren visar inte någon benisn. Den visar den är tom och lyser med den gula lampan. Det finns lite mer saker på detta också men orkar inte skriva det just nu. Behöver ni mer info om bilen så bara ring eller maila mig så kan jag hjälpa därifrån. Men va beredd på att att lägga ut pengar på den  verkstad för att få den i topp skick.

En sak till: Jag skriver detta för sanningen skull, och inte för förnedra eller förlöjna någon . Så jag ville ha inte kommentaren som ” det alfa 166 som är 14 år gammal och ska kosta lite .I så fall kan kan du gå köpa bilen betala 10000  kr för extra för bilen för fixa till de så  den blir en är Värd 166:a som körs på vägarna och inte en med “Kejsarens nya kläder”

Så där rök 4000 kr i luften i flygkostnader. Inga problem men det är nu 3 gången man blir lurad.

Ha en trevlig dag allihop ta hand om er och era bilar.

Med vänlig hälsning, Wahid K