Svar till: Dansk reservdelsfirma
Published by Frank Pino on
› Forum › Allmänt › Dansk reservdelsfirma › Svar till: Dansk reservdelsfirma
Problemet med denna affär är BÅDE Alfastumper OCH Posten.
Om Alfastumper hade kunnat svara på mina mail i tid så kanske jag hade kunnat hålla kvar delarna i Danmark och löst det på något sätt. Alfastumper kanske hade kunnat skickat rätt reservdel INNAN de fick den fellevererade i retur. Nu har min bil stått isärplockad och obrukbar i onödan i 4 veckor pga av detta. Jag har inte råd eller lust att ha en bil stående i fyra veckor pga av bristande utleveranskontroll av beställda reservdelar. Om de har semesterstängt borde man kunna informera om detta på hemsidan. Att ha ett fungerande “autosvar” på mailen är heller inte svårt att kontrollera och fixa. Svara i telefon eller ha en telefonsvarare som informerar om exempelvis semester hör också till normalt beteende om man anser sig ha en seriös verksamhet.
Jag om någon vet att det är svårt att ensam driva en sån här verksamhet med en hög servicenivå, men man måste då vara väldigt tydlig med att det bara är en “hobbyverksamhet”. Vi har ju på senare tid blivit otroligt bortskämda med snabba leveranser och bra service hos de flesta näthandlare.
Posten å sin sida borde informera sina ombud hur man ska skicka paket utomlands, åtminstone inom de nordiska länderna, det är inte direkt raketforskning… I alla fall jag har lärt mig nu att posten inte är ett alternativ vid leverans av viktiga paket.
Det här är inget “personligt groll eller snabba egna slutsatser” utan det är en omständlig process som hittils tagit ca 40 dagar samt oräknerligt antal timmar av mailande och försök till telefonkontakt och det inte är färdigt ännu. Jag hör inte till den typen av människor som gnäller i onödan.
Att förtydliga: Alfastumper har då jag väl fått kontakt med dem varit väldigt tillmötesgående och vänliga. Inga hårda ord har bytts. Men än så länge har vi inte kommit fram till någon lösning.
mvh Frank
Alfapino