Svar till: Grå, grå, grå….

Published by Thomas Bodén on

Forum Allmänt Grå, grå, grå…. Svar till: Grå, grå, grå….

Thomas Bodén
Deltagare

För att citera en FLUrig herre som jag känner… Det var ju en tråkig historia det här.

Städdag på AR-Bil gjorde att jag gärna fick hämta den och vem kan neka en sån invit  Minsta dottern blev glad att UKTen skulle komma hem och svågern ställde gärna upp på att hämta. Ett krux i det hela var ju att ingen hade nån bil som får dra biltrailer och inget BE-kort heller, men att bogsera är ju en nästan bortglömd konstart från ungdomen. Vid 19:15 hade de tappra herrarna samlats vid AR-Bil för att koppla på GTAn efter det tyska dragplåstret.

Färden gick ju så klart via Vallhallavägen via Norrtull till Solna, Sumpan, Spånga, Barkarby och ut på den vackra Gamla Enöpingsvägen mot Bålsta! i sann BMW-anda gick det sakta, det drog mycket bensin och det låg konstant en galen man bakom i en italiensk sportbil som väntade på att köra om 

Men efter 2.5 timmars färd genom stad och land, uppförsbacke och nerförsbacke, i regn och motljus står den där! Hemma!

Tack Per för att du orkade slipa av bromsskivorna på vägen och att du inte körde på schnitzelbilen! Så fort 166:an är klar ska jag genast undersöka mer vad som har hänt med GTAns vev!

156 GTA Sportwagon