Svar till: Alfa Mito QV TCT vs Abarth 595 MTA racing

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Alfa Mito QV TCT vs Abarth 595 MTA racing Svar till: Alfa Mito QV TCT vs Abarth 595 MTA racing

#13705

Ju, jag har varit och tittade på de båda tidigare i somras. Däremot provkörde jag aldrig de, då jag viste inte riktigt vad jag/vi skulle har. Tanken är att det ska åka en vuxen med barn för det mesta. Och då fungerar väl med framåtvänd barnstol i framsätet, eller? Om det är lagligt? Vi har en upp till 30 kg Sparco barnstol framåtvänd. Sedan kommer säkert förekomma även två vuxna med barn. Och då tänkte jag hoppa in i baksätet bakom barnet. Det är trångt vist, men förhoppningsvis är ”rymligare” på utsidan i stan med tanke på parkeringar och så vidare. 

Båda är läckra med vis fördel på Abarth. Båda är opraktiska… men hoppas att de är roliga! Abarth är dyrare med MTA lådan än Alfa Mito QV. Båda är ungefär lika ekonomiska eller oekonomiska. 

Det skulle inte uppskattas om de är väääldigt studsiga. Misstänker mest Abarth. Kanske Turismo versionen är nåt bättre? 

Om motorerna är samma, vxl-låda likaså, så antar jag att kvaliteten är också samma?