Svar till: Är Alfa nåt att ha?
Published by Robin Nyquist on
› Forum › Allmänt › Är Alfa nåt att ha? › Svar till: Är Alfa nåt att ha?
Jag kan hinta med att även fast du har en del problem med din eventuellt blivande Alfa så är de felen värda att ta sig igenom för när du väl får känna på bilen och får njuta utav den då inser du att det är värt allt! Självklart kanske inte om du köper en 156 v6 med rasad låda eller så. Men en bil till vettig peng med kanske lite mindre fix på är värt det i alla väder!
Jag har svårt att se att du skulle bli besviken! Hellre en bil som kanske krånglar någon gång och som du ibland inte förstår dig på men som är så döläcker att titta på och trevlig att köra än en bil du vet alltid startar men som saknar noll karaktär och känsla. Jag bruksar en V70 -08 diesel och automat (dragbil) och den är hur mysig och bekväm som helst att åka i. Men så fruktansvärt tråkig så det existerar ta mej sjutton inte! Sedan sätter jag mig i racerbilen (AR 75, Challenge klass III) och förstår direkt att det är det här man ska ha!
Vad fel och tillgång till reservdelar samt servicehjälp anbelangar ja då har du det här forumet! Alla här är så oerhört fantastiska i sig och så oerhört trevliga och hjälpsamma! Du är aldrig ensam om du har ett fel på bilen! Dessutom nu när vintertid närmar sig har vi våra angenäma pizzaträffar där man kan ta tillfället i akt och snacka en massa skit och samtidigt få en massor med hjälp med bilen.
Min slutsats är: köp dig den där bilen du har span på. Ordna det som behövs ordnas. Du kommer förstå sedan varför du valde att köpa bilen och du kommer inte att ångra dig! För övrigt hoppas jag att jag kan välkomna dig i detta träsk! Ett som man aldrig vill lämna! Skulle du skaffa en 116 bil (75) då kan du alltid vända dig till mig! Hjälper mer än gärna till!
Ha det gott!