Svar till: 159 Ti – stolar

Published by Mats Forssén on

Forum Allmänt 159 Ti – stolar Svar till: 159 Ti – stolar

Mats Forssén
Moderator

Inlägg av Magnus Berg på 2014-10-12 15:07

Går i tankar att eventuellt byta ut Breran mot en 159 Ti för att få tillgång till ett större baksäte.
    Testade en Ti igår som hade alcantra/skinn -varianten på stolarna. Snygga att se på men dom va ganska trånga att sitta i. Skålningen är rejält tilltagen och kanterna på sittdelen ganska stumma och raka. Jag själv satt bra men sambon med lite bredare höft än mig fick problem med att det trycker på sidorna. Går väl an korta turer men blir nog jobbigt på långkörningar.
    Har en facelift Brera som såklart också har skålade stolar men de känns inte alls lika trånga så i den fungerar det för oss båda…även om sambon säkert varit mest nöjd med ett helt platt säte, men de får hon inte.
    Nu till min fråga. Är det någon som vet om Ti-stolarna med helskinn (som funnits lite längre än varianten med alcantra/skinn) är likadana eller om den skiljer sig något i utformning eller hårdhet på kanter? Kan ju titta på bilder men det är väldigt svårt att säga bara på en bild och just nu finns det ingen ti i göteborgstrakten med helskinn till salu som jag kan prova.
    Tacksam för all feedback.
    /Magnus

Jag hade tidigare en 159 Ti med helskinn och har nu en 159Ti med alcantara/skinn. Det är stor skillnad mellan hur jag upplever stolarnas utformning där helskinnstolarna känns bredare och komfortablare även fast man inte halkar runt i dem. Som jämförelse tycker jag helskinnstolarna är mer som Momoskinnstolarna till 156 (dvs ej Ti) medan alcantara/skinnstolarna liknar 156 GTA-stolarna i sittkomfort (och bredd).

Bild på helskinnstolarna från min förra bil här: Helskinnstolar