Svar till: 159 Ti – stolar
Published by Magnus Berg on
› Forum › Allmänt › 159 Ti – stolar › Svar till: 159 Ti – stolar
Inlägg av Christer Andersson på 2014-10-13 13:10
Jag har också tyvärr mycket stenskott på min -11 som gått nästan 4 000mil.Monterade stänkskydd fram rätt snabbt, gått kanske 1 500 mil då, men verkar inte hjälpa nåt nämnvärt. Sitter också plast som ska skydda men hjälper ingenting. Satt även plast under på sidokjolarna, men den har släppt/blästras bort… Syns ganska tydligt på en svart bil med vit? grundfärg.
Ska det fixas till så måste man nog lacka om, går knappast på någon garanti/goodwill.
Tråkigt att höra. De va samma årsmodell/mil som den röda jag la upp bilder på.
Men där du har plastfilm vid bakskärmarna måste det väl ändå ha hjälpt med filmen eller? Om man får tag i en fin eller lackar om den och direkt sätter dit större plastfilm som fortsätter upp en bit till så kanske det kan fungera? Det lilla jag han inspektera så kändes det som den värsta stenblästringen var koncentrerad till det området samt även det lilla skärmkantsvecket vid framhjulen där sidokjolen slutar (f.ö. en idiotisk konstruktion som jag inte fattar att dom aldrig löser). Den slipper man ju åtminstone om man sätter dit stänkskärmar.
Som ni kanske anar så vill jag gärna ha en 159:a, men jag är också pedant och vet att jag skulle bli galen på såna stenskott. Därför tvekar jag en aning.