Svar till: CAR-styrning framöver
Published by Håkan Andersson on
› Forum › Allmänt › CAR-styrning framöver › Svar till: CAR-styrning framöver
Bra att frågan tas upp redan nu. Det är viktigt att dessa områden täcks av styrelsen. En risk med att styrelseledamöterna knyts fast till olika områden är att “eldsälar” med ett brett engagemang inte ser sej välkomna och väljer att lämna styrelsen eller att inte ställa upp som kandidater. Siffran 1500 medlemmar är, tror jag, den lägsta som jag sett under min långa tid som medlem. Vill minnas att vi varit uppe och nafsat i 2500 någon gång. Jag har också sett många “eldsälar” flamma upp och arbeta intensivt under några år för att så småningom falna eller i värsta fall explodera och gå upp i rök.
Aktiviteter och tät kommunikation med medlemmarna och ett aktivt arbete att värva nya MÅSTE VARA HÖGSTA PRIORITET. Jag vet att medlemsantalet samvarierar med antalet sålda Alfor och att detta inte gör arbetsuppgiften lättare. Den stora mängden 156:or och 147:or borde borga för att projekt skulle kunna uppstå och därmed en ny generation mek- och raceintresserade skulle kunna vara på gång. Själv arbetar jag aktivt med att rädda “synd-om-bilar” och förlänga tiden till det att de skrotas ut i värsta fall efter en sista sväng som pundar- eller raggarbilar. Har gått från 116-bilar till 155:or och vidare till 156:or. Har blivit en förfärlig massa bilar med tiden. Bara en har gått direkt från mej till skroten (påkörd bakifrån) om jag inte räknar de tre som Marco tagit hand om. Av 37 stycken. Jag föreslår alltid den nye ägaren att bli medlem och komma på våra träffar. Det lyckas ibland…
Vice ordförandeposten kom till i ett besvärligt läge när klubben för en tid i praktiken stod helt utan ledning. Liknande situationer kan uppstå igen och det är då bra att både ordförande och vice ordförande “är folkvalda” för att på detta sätt markera vikten av de båda positionerna. Att båda dessutom bör ha konkreta uppgifter i styrelsearbetet och inte bara representera klubben är för mej en självklarhet.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.