Svar till: CAR-styrning framöver

Published by Björn Ek on

Forum Allmänt CAR-styrning framöver Svar till: CAR-styrning framöver

Björn Ek
Deltagare

Bra diskussion! Själv är jag inte så säker på att ett stort medlemsantal ska vara ett självändamål. För mig är Club AlfaRomeo Svezia en bilklubb och som sådan en naturlig plats för att träffa andra galningar som vill leka med bilar. Jag undrar om vi inte dragit på oss en lite för stor kostym och huvudskälet till att vara många är att ha råd att betala för den kostymen. Så lite av ett självspelande piano kanske… Jag har sagt det förr, om vi bara var trehundra medlemmar men alla var såna som kom på pizzaträffar, Skokloster, Tjolöholm, norrlandsträffar och givetvis banmöten så tror jag att det skulle fungera ungefär lika bra. 

Vad gäller specifika styrelseroller så handlar det för min del också om att använda de eldsjälar vi har så klokt som möjligt. Har vi en eldsjäl som jobbar mycket med och brinner för till exempel hemsidan så är det i mina ögon en bra tanke att den personen sitter i styrelsen som webansvarig. Min upplevelse är att vi idag tar in bra folk i styrelsen men kanske utan att innan har funderat över vad de ska ha för roll i styrelsen. 

Om det här kan vara ett sätt att dessutom dra ner antalet styrelsemedlemmar något är väl även det välkommet som en del i att anpassa kostymen. Fast jag tänker mig att vi vet mer om detta när vi får materialet inför årsmötet med den nya högupplösande kostnadsredovisningen som utlovades på förra årsmötet! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.