Svar till: önskat innehåll i klöverbladet?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt önskat innehåll i klöverbladet? Svar till: önskat innehåll i klöverbladet?

Jag skulle vilja se fler artiklar om modeller som sällan ses i vardagen. Synd att artikeln om Montreal, Bertonen, 2600 och 2600 Spidern i sista numret avhandlade 4 modeller på en gång men kortfattat. Varje modell var värd mera utrymme, tycker jag. Vi har säkert fler medlemmar som äger gamla, sälsynta Alfor både från förkrigstiden men också från 50 och 60 tal och det skulle vara intressant att läsa båda om modellen men också historien just om ‘den’ bilen. Jag får också engelska Jaguar klubbens tidning och det är verkligen en fröjd att läsa om sådant.

Ett annat önskemål är artiklar om eventuella framtida klassiker, som exempelvis GTA. Vad tycker ägarna av dessa bilar efter ca 10 år? Nöjda? Med vadå? Köptips? Hur har dessa klarat den tekniska utvecklingen som skett sedan dessa modeller lanserades.

Ett tredje önskemål är fler artiklar med teknisk info. Historien om 160’an i sista numret var fantastiskt.

Jag vet att utrymmmet i Klöverbladet är begränsat men helst lite djupare i resp. ämnet än två-tre sidors ytliga avhandling som inte är informativ.