Svar till: Importera ES 30?
Published by Ola Söderpalm on
› Forum › Allmänt › Importera ES 30? › Svar till: Importera ES 30?
Delar din uppfattning att det inte alltid är av godo att bilar körs lite. Min Zagato har gått tretusen mil på 23 år, 130 mil om året!!! Kamreren är bytt tre gånger, och det säger väl det mesta. Personligen tycker jag bilen är en stil ikon. När den lanserades var det t.ex. högsta mode med stora glasytor och låga karossidor. SZ:an gick i helt motsatt riktning, och många följde så småningom efter. Fronten har säkert inspirerat när Alfa tog fram 159:an, med sina sex strålkastare och ett ilsket face! Man kan kanske inte beskylla SZ:an för att vara vacker,(i motsats till 159:an) men designen engagerar alla, och det var väl det man ville uppnå. Hur den är att köra? Väghållningen är helt fantastisk, men man måste stå ut med att det är stenhårt, och ganska slamrigt från hjulupphängningarna. Alla bussningar är i metall, i stället för gummi. I dag skulle man nog kunna uppnå samma, eller bättre resultat med neoprenbussningar, men jag “originalfreak” så jag får stå ut. Tvivlar på att det finns mer än tre registrerade SZ i Sverige. Har pratat med ägarna till de övriga två (en har tyvärr gått bort) och de är av samma uppfattning. På SZ:ans hemsida (den Holländska, jag anta att du varit inne på finns de flesta av världens kvarvarande SZ:or registrerade, bl.a. de tre Svenska. Min bedömning är att SZ är ett klockrent investeringsobjekt.