Svar till: Underhållsladda

Published by Benny Steen on

Forum Allmänt Underhållsladda Svar till: Underhållsladda

Benny Steen
Deltagare

Inlägg av Gert Bergh på 2014-12-14 19:48

Håller med Gabriel att kan man köpa en Cetek laddare för samma pris som en Feltemaladdare så är valet lätt.

Men inte den billiga zafiren som Jula har den är bara till batteri upp till 75 ah finns en annan Zafir  till ett lite högre pris som är mycket bättre, jag tror den ersätter den 3600 an som jag har till MCn och den funkar på batterier upp till 120 ah.

Kopplar den när jag ställer in MCn och behöver inte bry mig under hela vintern alltid full kräm i batteriet närhelst jag skulle bli sugen på en tur

Skulle bilbatteriet vara segt så räcker det att koppla in den max en timme  på snöflingeläget så är det ok  att starta.

Värd varenda krona som den kostade! så snåla inte på kronorna i detta fallet.

// Gert

det funkar bra med ett liten zafir även  på kraftigare batterier på 120ah, det tar bara lite längre tid att göra en fullständig uppladdning på ett helt tomt batteri.

för kontinuerlig underhållsladdning har det ingen betydelse.  

jag är också väldigt nöjd med ctec. enda jag inte gillar är kablaget mot klämmorna som går sönder imellanåt. men jag använder den också väldigt mycket.