Svar till: Hur har ni fått in er musik i bilen?

Published by Göran Hanser Matsson on

Forum Allmänt Hur har ni fått in er musik i bilen? Svar till: Hur har ni fått in er musik i bilen?

Inlägg av Magnus Berg på 2015-01-22 22:46

Mmm den är riktigt läcker i den kombon med! Snyggare och skönare stolar är svårt att hitta i en annan bil till samma pris.

Jag vet att man behöver ha två 4mm skruvar eller gängstänger minst 50mm långa för att använda de förbereda hålen för att dra ut den. Sen kan man ju pilla ut den på annat sätt med men med större risk att man repar mittkonsolen. Men har du några andra heta tips mer än det som är bra att veta så tar jag gärna emot det. Har du t.ex. hittat något bra ställe för mikrofonen och kunnat dölja kabeln till den? 

Jo jag läste också på nätet om att man behövde skruvar eller gängstänger för att få ut den men jag åkte iväg till min polare som sysslar mycket med billjud och då han inte hade något av innan nämnda grejer så testade vi med två blompinnar (sista lösningen) och då fick man ut den lätt som en plätt! Verkar dock som att någon av de två tidigare ägarna på bilen har försökt med någon mejsel i ett hörn på stereon för att trycka ut den men verkade inte som det gått något vidare.

Micken drog jag upp via handsfacket, genom konsolen där av/på grejen för airbagen sitter och sedan upp bakom en list till taket och sen fram till backspegeln. Så den syns inte alls. Ska dock nämnas att jag inte har fått det att funka än med att ringa samtal via xcaraudion..

/Göran

Alfa Romeo 159 Ti 24 JTDM & Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4