Svar till: Avsked efter 15 år
Published by Frank Pino on
› Forum › Allmänt › Avsked efter 15 år › Svar till: Avsked efter 15 år
Inlägg av Sven Lennartsson på 2015-02-13 18:44
Tack Ninni för att du tar upp vad CAR-medlemskapet ska innehålla. Själv är jag helt övertygad om att det finns många olika önskemål om vad vi vill ska rymmas däri. För egen del är hemsidans Forum det jag behöver och enda jag deltar i. Klart att man snålåka gratis där men det känns inte alls rätt i längden. Det kostar ju en del att hålla en levande hemsida fungerande. Banträffar och Skokloster o dyl är inget för mig och tidningen utgör väl en redan omtvistad och kostnadskrävande informationskanal.
I andra föreningar finns valet mellan fullmedlemskap och stödjande medlem. Vad tycker ni andra?
Jag håller med dig Sven, men varför inte ha tre olika nivåer på medlemsskapet: Nivå ett: stödjande medlem med rätt att logga in på hemsidan och deltaga i foruminlägg, lägga in annonser och så vidare men ingen papperstidning, däremot möjlighet att tanka ner tidningen på pdf-fil samt ingen rättighet att närvara på klubbens möten, Nivå två: nivå ett plus: papperstidningen samt rättighet att medverka på av klubben arrangerade träffar och möten (dock ej banmöten) och rättighet att rösta / deltaga på årsmötet, Nivå tre “VIP”, nivå två plus banmöten. Kan det vara nåt?
“5 hundra svenska lire” kan vara mycket peningar för alla Alfisti som måste vända på varenda lire för att få det gå runt, ska vi verkligen utesluta denna grupp i klubben pga av stelbenta medlemskapsavgifter?
mvh Frank
Alfapino