Svar till: Avsked efter 15 år

Published by Axel Lindgren on

Forum Allmänt Avsked efter 15 år Svar till: Avsked efter 15 år

Axel Lindgren
Deltagare

Inlägg av Robert Hultman på 2015-02-14 12:14

Man kan föreslå saker här på forumet och hoppas att styrelsen eller andra mer aktiva medlemmar förverkligar dem. Man kan skriva en motion till årsmötet och få ett beslut på att det ska göras. Det tar lite tid men blir å andra sidan “lag”. Men vad många inte tycks tänka på är att man kan göra det själv också. Håkan Andersson och Axel Lindgren drog igång träffarna på Röda Caféet. Det är ett lysande exempel. Fråga dem och jag är övertygad om att de kommer att svara att det inte var särskilt svårt.

Som svar på det Robert skriver så vill jag bara bekräfta att det var väldigt enkelt att få igång träffarna på Röda Cafét. Det hela började med att jag såg en forumtråd där det diskuterades om en ny mötespunkt på södra sidan Stockholm. Många förslag förekom i tråden, men de förslagen föll alltid på något, t ex avsaknad av parkeringsplatser etc. Jag gjorde därmed ett inlägg i tråden och föreslog Röda Cafét och på den vägen är det. Det har verkligen varit jättekul att få vara med och dra igång detta tillsammans med Håkan Andersson. Håkan har föredömligt hjälpt till med att fixa quiz, dvs frågesport, som aktivitet. Annars har vi siktat på att göra det enkelt, dvs att träffas, titta på varandras bilar, ta en matbit/fika/glass och prata Alfa Romeo. Så det är definitivt inte svårt att dra igång en aktivitet. Det krävs bara att någon eller några gör det Det är alltid lättare att dela på uppgifterna om man är fler. 

Axel Lindgren