Svar till: Hoppsan redan # 36

Published by Håkan Andersson on

Forum Allmänt Hoppsan redan # 36 Svar till: Hoppsan redan # 36

Håkan Andersson
Deltagare

Kul med många missbrukare. Trodde i och för sej inte att jag är särskilt unik. Mitt missbruk har pågått sedan 1989 eftersom jag inte räknar in Suden jag hade ett år tio år tidigare. 30 Alfor på 25 år är väl inte så farligt. Tre står fortfarande utanför på garageuppfarten.

Jag har funderat lite på hur jag ska räkna och hoppar över nummer 10, 24 och 31 som inte varit skrivna på mej. Nummer 14, 16 och 17 har jag varit registrerad ägare på men aldrig tagit hem utan sålt vidare innan jag påbörjat projekten. Jag tycker att dessa borde få räknas. Två har körts direkt till Marco för slakt eftersom det egentligen bara var en motor resp. en växellåda jag köpt.

Antalet Alfa Romeo kan därför variera mellan 31 och 39. Hur ska man räkna?? Är det överlämnande av pengar, registrering eller brukande som ska räknas. Hur ska slaktoffren räknas?? Jag väntar spänt på vägledning. Gunnar, Marco m.fl. vinner ju hur man än räknar. Men jag kan ju få veta när jag ska fira jubileum med jämt antal bilar. 25 år med bara Alfa kanske är någon slags “Silverbröllop” om man haft minst lika många bilar som år.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.