Svar till: Spam med svar på annonser från forumet?
Published by Benny Steen on
› Forum › Allmänt › Spam med svar på annonser från forumet? › Svar till: Spam med svar på annonser från forumet?
Inlägg av Björn Ek på 2015-03-03 09:13
Inlägg av Benny Steen på 2015-03-02 21:14
Om det går att införa på CARs proprietära webbsystem vet jag inte, och förmodligen ingen annan heller…
/b
Surputte!
Klart det går, det är inte ett tekniskt problem utan hänger som så ofta på att det behövs medlemmar som hjälper till och dessutom får en budget och mandat från styrelsen. Sen är det bara att åka!
Du blandar ihop adminstrationen för klubbens webb med den bakomliggande kodningen. Finns inte stödet i administrationsidorna så måste någon lägga till programkod , och det innebär att man behöver tillgång till källkoden och databasen + någon som kan koda. I detta fallet har leverantören ensamrätt till koden ?
Någon skall alltså först äska pengar från styrelsen, sedan ringa leverantören av webbsystemet och be dom koda en modul på löpande räkning för något som redan finns för resten av världen ?
Det finns absolut ett problem med att uppfinna allting själv. Det tar tid,det kostar pengar och ingen vet hur det gjordes efteråt.
Det var precis sådana här scenarier jag tjatade mig själv och andra less tidigare.
Vad händer efter en tid när systemet behöver åtgärdas och uppdateras. Programkod är ingen som någonsin blir fullständigt färdig , det krävs en förvaltning.
Ja, jag är kritiskt till hur klubben valt webbsysten. Men jag kan sluta om du tror det något blir bättre av det…