Svar till: Spam med svar på annonser från forumet?

Published by Robert Hultman on

Forum Allmänt Spam med svar på annonser från forumet? Svar till: Spam med svar på annonser från forumet?

Robert Hultman
Deltagare

Jag har också fått ett antal mejl med snarlik formulering. Men jag har aldrig annonserat på detta forum. (Vad jag kan minnas. Har jag det var det länge sen)

Jag är med andra ord inte övertygad om att annonsdelen på vårt forum är källan för spammarna. Hur det nu än må vara med den saken – om det inte är ett problem idag, riskerar det att bli det i framtiden. Vi behöver lösa/mota det problemet. Eftersom förvaltning och utveckling av  forumet inte är en tjänst vi köper (vi köper hosting) behöver vi medlemmar som är beredda att ta tag i detta och andra frågor som hör samman med forumet.

Heli och Ragnar i styrelsen håller på att rekrytera till en ny webbgrupp. Den som känner att han eller hon kan bidra på något sätt är välkomna att höra av sig till dem. Det vore mycket välkommet. – Eller skriv en rad här i tråden. Det fångar vi upp!

Edit: Webbgrupp som får ansvara för förvaltningen och utvecklingen av forumet/webbsajten. Jag/vi är medvetna om att det finns en grupp redaktörer/moderatorer. De är ju på ett sätt en webgrupp men i deras uppdrag ingår inte att lösa den aktuella typen av frågor. Men det finns naturligtvis inget som hindrar att en redaktör eller moderator också ingår i den webbgrupp som får anvaret för att förvalta och utveckla webbsajten och forumet.

Edit 2: När jag läser tråden igen ser jag att några som skrivit fått de aktuella mejlen som var på sina annonser. Då är det naturligtvis så att källan är annonserna på forumet. (Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen )

Stockholm