Svar till: Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Published by Thomas Sjölin on

Forum Allmänt Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen Svar till: Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Thomas Sjölin
Deltagare

Vad ska du då köra för bil? Detta är ju något som i stort sett alla biltillverkare gör. Kontentan blir väl då att du får ta cykeln i fortsättningen. Att denne journalist har valt ut Marchionne, vid två tillfällen, säger kanske mer om journalisten då det finns gott om andra måltavlor för honom att välja mellan.

Jag säger inte det är okej, inte för att jag vet hur kvinnorna såg ut eller hur lättklädda de var. Detta är något som borde höra historien till men tyvärr är det så bilindustrin ser ut. Titta bara på motorsporten där unga snygga, ibland lättklädda, kvinnor står på parad framför bilarna. Kanske bäst sluta titta på sådant också. Jag vet inte, gör man så på STCC’s tävlingar?

Här har vi en journalist som vill stjäla billiga mediala poäng och som verkar hysa agg mot just den italienska bilindustrin. Han har en stor poäng men jag tycker han missar målet fullständigt när han bara angriper en aktör och inte hela industrin för detta.

Punkt.