Svar till: Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Published by Thomas Sjölin on

Forum Allmänt Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen Svar till: Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Thomas Sjölin
Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2015-03-13 18:04

Cool

Nej, det är inte coolt.

Som jag sagt tidigare tycker jag, precis som andra, att det är förlegat. Det borde inte förekomma längre, industrivärlden borde vara bättre upplysta än såhär.

Det jag invänder mig emot är sättet denne journalist hanterar det på. Det finns bättre sätt att ta upp problemet än att utse en enskild syndabock. Visst, även Skoda nämns i texten men problemet är så mycket större ändå. Samtidigt tycker jag att kritikerna faller, till viss del, på eget grepp när de framställer det som att alla kvinnor i denna miljö skulle vara kylarprydnader mm. Bara för att en kvinna bär en snygg klänning och står bredvid en bil innebär inte det att hon är där enbart som skådebröd. Det finns vackra kvinnor med stora kunskaper även inom bilvärlden men jag förstår det är lätt att fastna i klichéer.

Ett satans otyg är allt dock, det skriver jag definitivt under på. Bra dock att vissa arrangörer väljer förbjuda detta. Det kanske är enda sättet få bukt med det på kort sikt.