Svar till: Ett FAQ för nya Alfa-ägare?

Published by Benny Steen on

Forum Allmänt Ett FAQ för nya Alfa-ägare? Svar till: Ett FAQ för nya Alfa-ägare?

Benny Steen
Deltagare

Inlägg av Dan Bergqvist på 2015-03-18 19:58

Vad trevligt! Jag hade ingen aning om att det fanns här. Så klart att jag går via er inför bilköpet då! Håller ni till någon speciell stans Benny, eller mekar ni hemma? Nu vart jag sugen på att lära mig meka också… 

Måste ärligt säga att trotts mina 27 år så är det nyligen jag gjort slag i saken med körkort (skäms en aning, framförallt över allt kul jag missat), men nu är det snart i handen. Godtas en raincheck på inbjudan tills jag gått och blivit laglig?

Du skulle gett dig till känna för en månad sedan. Då kunde du fått köra bil på isbana. Det behövs inget körkort för.
    Vi brukar vara i mitt (Tomtebo) eller Rikards (Teg) garage. Vi har  gemensama projektbilar som vi skiftar mellan oss.

Just nu försöker jag hålla tillbaka mina Alfabröders köplust då tävlingsäsongen närmar sig och jag vill fokusera på tävlingsbilen istället. 

3 Maj är det ju säsongstart på Gelleråsen i karlskoga. Och ditbrukar vi oftast åka, Somliga år när man varit flitigt har vi tävlingsbilen på släp 🙂  
    Om vi åker och det finns plats så är du välkommen hänga med
    Då får du se hur det kan bli när galenskapen verkligen fått fäste  hos somliga.

Oavsett körkort och annat oväsentligt så blir det säkert en garageumgänge till helgen. Jag har iallfall tänkt tillbringa helgen  med tävlingsbilen. Det brukar dyka upp folk där imellanåt så du är också välkommen. Då kan du passa på att spana in Alfa 156 och 166 som rikard och andreas brukas. Själv bruksar jag tre andra märken.

/B