Svar till: Ett FAQ för nya Alfa-ägare?
Published by Övergivna Forumposter on
› Forum › Allmänt › Ett FAQ för nya Alfa-ägare? › Svar till: Ett FAQ för nya Alfa-ägare?
Tar gärna en 916 Benny, jag tar lika gärna en 166. Så jag är öppen för det mesta så länge som det inte är en sportwagon. Det är ju bara jag som ska använda den. Jag jobbar på kontor, utan otympliga hobbys, så någon större skuff behöver jag inte. Kommer att köra långa sträckor med den någon gång i månaden, så komfort och lagom rapphet på påfarterna är bra.
Modellerna har ju fördelar och nackdelar allihop. Provsatt ju Andreas 166 och stormtrivdes där inne. Så… jag vet faktiskt inte vad jag ska bestämma mig för. Så jag tittar på allt. När och kär pratar mycket om att man ska vända sig till bilhandlare för att få ut någon sorts garanti, men det känner jag att ett besiktningsprotokoll och en riktig servicebok bör räcka. Köper jag en bil för 20-30 000 så tänker jag att jag lämnar in den på Ditec eller liknande för rostskyddsbehandling och lackförsegling (om det är lönt). Vill ta hand om vad jag nu köper väl.
Mitt kanske största problem är väl att jag inte kan köra och titta på bilar. Det löser sig när jag tagit körkortet, då kan jag låna bil och fara på utflykt, men tills dess är jag lite fast. Tittar för fullt och suktar.