Svar till: Behöver feedback ag. Giulietta 1,4 TB
Published by Magnus Holm on
› Forum › Allmänt › Behöver feedback ag. Giulietta 1,4 TB › Svar till: Behöver feedback ag. Giulietta 1,4 TB
Hej.
Har en 170hk bensinare, 2012 med TCT-lådan. Tycker helt klart att det är en riktigt underhållande bil att köra.
Just därför så kommer jag sällan under 0,7l/mil med 98okt i tanken. Har drygt två mil till jobbet och lite småkörning och någon långtur däremellan. På långkörning kan man komma ner en bit men då får man inte plussa på hastigheten över vad som är lagstadgat för då ökar förbrukningen igen, logiskt nog. Kör sällan med dynamicläget inkopplat så riktigt så aktivt kör jag inte i normalfallet.
Något snålkörningstest har jag inte gjort så hur långt ner man kan komma vet jag inte men jag har dock aldrig varit i närheten av den bränsleförbrukning som anges i produktbladet. I dagsläget har bilen passerat 6000mil helt utan något strul alls förutom att vevhusventilationen frös en mycket kall vinterdag med bärgning som resultat. Lite högt däckljud kan jag tycka men med 225/40-18 får man väl skylla sig själv och de originalmonterade Pirellisarna ska visst inte va tysta. Ska på Nya Good Year Efficientgrip till Påsk så då vet jag om det hjälper.
Skulle rekomendera bilen varje dag i veckan om man nu kan stå ut med törsten då. Diesel har jag ingen erfarenhet av så jag kan tyvärr inte jämföra.
Hoppas det hjälper dig lite iaf.