Svar till: Värde 156 GTA SW

Published by Kenneth Larsson on

Forum Allmänt Värde 156 GTA SW Svar till: Värde 156 GTA SW

Kenneth Larsson
Deltagare

Svårt att veta med priset  – Jag räknar lite plus och minus här så får väl andra kommentera eller skjuta i sank.

Vissa betalar mindre för en bil med “uppgraderad väghållning” eftersom man kan anta att det gått undan lite mera. Kanske +- 10.000 där.

Nya däck kostar ju ca 8.000 SEK så där har man ju ett +- spann att fundera på. Har man moderna svarta fälgar 19″ tex skulle jag personligen betala mindre för bilen än original snygga telefonfälgar. Men det ä’r det många som tycker precis tvärtom här.

Kamremsbyte med stor service kostar i häradet av 13-15.000 och om det behöver göras just nu så vet man vad man måste lägga ut för att kunna åka utan att oroa sig. Mellanservice ca 4.000:-

Välifylld servicebok utan missade service är ju ett stort +.

Uppgraderad stereo – är det inkopplad BOSE anläggning eller ej? Min fabriksstereo är riktigt kass – men funkar i storstan och ger ett enhetligt intryck på instrumentpanelen. Jag har inte använt min telefon och handsfree ännu.

Icke fungerande Xenonljus behöver troligen nya styrenheter och dom kostar väl ca 3.000 st på ett ungefär. 

156’or i allmännhet kan ju vara rostiga – men alla GTA jag sett (inkl min egen) är väldigt schyssta på den punkten.

kopplingsbyte är en dyr historia och bromsskivor och belägg är väl inte helt billiga. Jag har just bytt kylare på min + några drivaxeldamasker. 

Bensin går det ju åt en dryg liter….och helförsäkring är dyrt om man är ung och bor i stan.

Men bilen är ju superkul att köra med och den är verkligen kvick! Tyvärr kostar det en del båda att ha och serva den – och att köra! 

Det verkar gå att sälja GTA’s i Sverige i häradet mellan 50.000 – 80.000 idag verkar det som om man ser vilka som försvinner iväg. I Tyskland verkar prisbilden högre tycker jag.