Svar till: Om man ska köpa Brera, vad ska man köpa?

Published by Göran Hanser Matsson on

Forum Allmänt Om man ska köpa Brera, vad ska man köpa? Svar till: Om man ska köpa Brera, vad ska man köpa?

Jag har nu ägt min Brera i drygt ett halvår. En helt underbar bil är det. Jag har 3.2 V6 Q4 med automatlåda och röd skinnklädsel, modellår 2009.
Jag provkörde två stycken Breror innan jag åkte ner till helsingborg och köpte min. Jag provkörde en -09 och en -07 och det som jag tänkte på mest mellan de två var den stora skillnaden i inredningen, efter 2008 är det, enligt mig mycket snyggare mätare och inredning.

Samt att det står Brera på sätena..

Fyrhjulsdriften är fantastisk på den och hade riktigt roligt med den i vintras när man åkte runt och sladdade. Min drar 13,6l/100km i snitt. 
Jag har haft min som pendlarbil i ca 5 mån men nu står den i varmgarage och tas endast ut för att “finåkas” i. 

Jag rekommenderar att köpa en som är tillverkad efter uppdateringen, men det är ju en smaksak och de som är tillverkade efter 2008 är lite sällsynta. Min kom ut på blocket en sen fredagskväll och jag paxade den på lördagen och hämtade hem den på söndagen. 

/Göran 

Alfa Romeo 159 Ti 24 JTDM & Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4