Svar till: Hjälp mig att välja GTV (916)-97 till -01
Published by Jonas Rudberg on
› Forum › Allmänt › Hjälp mig att välja GTV (916)-97 till -01 › Svar till: Hjälp mig att välja GTV (916)-97 till -01
Hej,
det är bara att slå till!Du kan ju inte förlora så mycket,det är när man sen säljer en bil och kollar efter trettio -fyrtio år vad den är värd som man ser vad man förlorat på att sälja! Om jag hade haft kvar min sprint 1962 som jag sålde för 3600:-,eller min Saab 750 GT som jag sålde för 1200:- osv.. Men det var kul då.Det man ångrar mest är i så fall bilarna man inte köpte:en BMW 328 för några tusen,MGA för 1500:-,Aprilia för 900:-,Hotchkiss för 300:- osv.Idag finns det massor med billiga häftiga bilar som är nästan gratis.Alfa GTV916 är utan tvekan en av dom(har en själv),Alfa 164 också(har en själv) ,det finns fler(har ett par till).Det är iallafall kul att köra en garanterat opraktisk och oekonomisk och osvensk bil som en GTV916.Det värsta som kan hända är väl att kamremmen går av,eller ett oförklarligt elfel eller att kopplingen ger upp,eller..Men känslan när man sätter sig i bilen,och startar och det mesta fungerar,den är härlig och det är inte så mycket pengar!Och det finns alltid någon annan som vill testa!Om man tröttnar.
Lycka till
Jonas