Svar till: Köpa Spider runt -85?
Published by Övergivna Forumposter on
› Forum › Allmänt › Köpa Spider runt -85? › Svar till: Köpa Spider runt -85?
Ja jag får också säga att det är en riktigt trevlig motor. Betydligt bättre bottendrag än många moderna motorer med liknande effekt och riktigt pigg om man varvar lite. Skulle kunna vara högre växlad. Ska dessutom vara ganska bränslesnål. Alltid under litern per mil och lär gå köra på 0,70 ganska enkelt.
Om vägegenskaperna skulle man kunna säga riktigt stabil och komfortabel på hyfsat släta vägar. Inget passande med ratten alls. Däremot på en krokig mindre väg med mycket gupp märker man av det stela bakaxeln och dess höga ofjädrade vikt men helt ok. Lite konstig den ej har kuggstångsstyrning som blir lite mera exakt. (Många ännu äldre bilar har ju detta)
Jag tror jag kommer bli riktigt nöjd med den. Finns ju hur mycket delar som helst och riktigt billigt (inte trattarna jag tittade på Ska väl vara rätt lättskruvat det mesta. Verkar som mitt exemplar är välskött hela tiden. Allt fungerar på den och INGEN rost?! Hel och fin inuti som sagt renoverad växelåda för ca 2000 mil sedan. Lackad för 8 år sedan (utan några bubblor som dykt upp) 13000 mil. 68000:- kändes rätt ok.
Ser bra ut på gården hemma nu (“Ingen Villa, Volvo och vovve” precis)