Svar till: Ryckig gång/missar 1.9 jtdm
Published by Övergivna Forumposter on
› Forum › Allmänt › Ryckig gång/missar 1.9 jtdm › Svar till: Ryckig gång/missar 1.9 jtdm
Plockade isär endel igen och gjorde rent gasspjället och “egr insuget” gasspjället va inte så illa men egr insuget va alldeles tjockt av gegga.. Sprayade de flesta kontakter jag hittade och skruvade ihop allt igen. Han känns bättre på tomgång nu, kan inte se nån svajjning på varvräknarn längre. Har även haft i sån där injection cleaner i dieseltanken, får se vad det gör för nytta…
Har iaf konstaterat att en bil INTE mår bra av att få oförbrända avgaser tvångsmatade genom insug och förbränningsrum och har bestämt mig för att göra en såkallad dpf/egr removal.. Någon som ghort dett eller som iaf vet nån firma som kan mappa om bilen för detta? Jag kommer själv skruva dit blockeringsplattorna för egr ventilen och byta till ett rensat partickelfilter men omprogrameringen behöver jag hjälp med..
Skall även se vad man skulle tänkas få i inbyte mot en 2.2jts.. Det här med diesel va inte min grej. Va ute och körde min fars v70 diesel och den kändes helt rätt med diesel, stor, tung, värdelös körkänsla, gungig och odirekt styrning.mm.mm men alfan är ju exakt och inbjudande till aktiv körning, känns helt fel att ha en motor som dör ut vid 4-5000 varv och utan något gött ljud. Nej bensinare framöver för mig!