Svar till: Frågor kring köp av Giulietta
Published by Michael Elofsson on
› Forum › Allmänt › Frågor kring köp av Giulietta › Svar till: Frågor kring köp av Giulietta
Kör en Giulietta QV 2013 års modell. Kampanjbil som hette Tributo Sivocci med helskinn o lite annat kul.
Har rullat 2.000 mil på 1, 5 år och har precis gjort oljebyte. Annars så är enda problemet att batteriet var slut då jag antar att bilen stått i bilhallen lite för länge…
Fick punktering och ringde Alfa Assistans och de skickade bärgare som var på plats efter en kvart (centrala Norrköping). Däckbytet får man ju dock betala själv .
Hade en 159 SW 3.2 JTS innan och bytte p g a att den drack lite väl mkt soppa. Giuliettan snittar ca 0,8 och då kör vi ganska mycket inne i stan.
Tycker dock att 159:an med 19″ fälgar var både snyggare och skönare att åka med. Så stooor skillnad att byta till en mindre bil…. Men är ändå nöjd med den då det är bra drag i den, billig i skatt och försäkring och förhållandevis låg förbrukning. Om jag skulle byta idag skulle jag nog försöka hitta en fin lågmilad 159 SW med Ti Paket, 1750 tbi eller 2.0 jtd. Eller bara vänta tills Giulian kommer .