Svar till: Begagnad MiTo. Att tänka och titta på?
Published by Bo Skogling on
› Forum › Allmänt › Begagnad MiTo. Att tänka och titta på? › Svar till: Begagnad MiTo. Att tänka och titta på?
Jag har nog en av de första MiTo QV med MultiAir-motorn. Den är reg. i maj 2010.
Den har nu gått 4400 mil och tar normalt 0.65 i bensin.
Det var så att jag jobbade några år i Århus i Danmark. Eftersom jag alltid hade velat ha en Alfa så var jag några gånger hos den loka försäljaren och provade den med 155 hästar. När sen QV-en kom året därpå så slog jag till och beställde. Skatter och avgifter är ju höga i Danmark. Men jag fick ju köpa den till nettopris. När jag tog in den i Sverige fick jag betala moms och registreringsbesiktning. Trots att den danska kronan då var högt värderad så tror jag att det blev ett bra köp.
Jag har varit mycket nöj med bilen. Men det finns ett problem för mig som bor i Värmland där det ibland är snö och kallt. Dörrarnas ruta går upp i taket och när den fryser fast så kan man inte varken öppna eller stänga dörren. Så den för stå i garaget några månader under vintern.
2 gånger har jag varit med på banmöten och kört lite i prova-på-klassen. Det är kul att testa lite på bana.