Svar till: Giulia motorer

Published by Ayhan Dizdar on

Forum Allmänt Giulia motorer Svar till: Giulia motorer

Ayhan Dizdar
Deltagare

Var på träffen hos Klasén Bil i Halmstad i helgen, och måste ge en stor applåd åt dem och deras engagemang. Så mycket specifik info kring Giulia fick vi inte och de hade helt enkelt fått så mycket. Dock berättade de att tre återförsäljare i Skandinavien, däribland de själva, var inbjudna till ett Alfa event i Las Vegas. Där skulle de få se en del av Alfas framtida modeller såsom en SUV mfl. De hade också bestämt sig för att jobba stenhårt för att få en Giulia till Halmstad så snabbt som möjligt. 

Det var många från CAR och Fiat klubben som hittat dit samt en från Danska Alfa klubben i en vacker GTV6 (116). Klasén bil tänker rätt och såg till att några av gästernas klassiker fick en plats inne i hallen för att skina lite. Icke Alfista gick runt och dreglade kring dessa klassiker. Hörde många kommentarer från unga småkillar men även från kvinnliga besökare som gillade vad de såg. 

Härligt med engagerade säljare som kan sina märken. Det blev inte sämre av att brorsan och jag blev bjudna på en tur i deras 4C………..jösses vilken knuff i den bilen när man ger maxgas från ca 30 km/tim ……och ljudet se . Mamma Mia. 

Lite senare slängde Lars ett par nycklar till oss och sa att han tyckte vi skulle prova “den lilla vita busen” där ute?!  En hårig Abarth 595. Snacka om busbil á la strykjärn. Helt klart en kul upplevelse.

summa sumarum! Jag vet var jag skall köpa min nästa Alfa! ………och jag bor inte i Halmstad.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019